"American Experience 2"

L'Ona Balló ens envia una de les noves cròniques de la seva "American Experience". Us enrecordeu? Aquest cop ja ens dona més detalls de la seva estada. Llegiu el que ens explica:

"Hola a tots.

Bé, l'institut està començat. Una experiència impressionant. El lloc és grandiós, et sents totalment com si estiguessis dins d'una pel·lícula. Pel pati veus les típiques "animadores" amb els seus uniformes, gent de molts racons del món etc.
La veritat és que el primer dia vaig passar molta por. Em sentia molt indefensa al no saber l'idioma. La meva primera classe era Història. La professora em va presentar i els va encantar l'idea de què era de Barcelona, un nou lloc del qual no havien vist mai ningú. Com ja vaig dir, aquest institut està molt ben posicionat perquè només un 10% dels alumnes són nascuts a Estats Units. Això fa que et relacionis amb gent que està en la teva mateixa situació, i que només et puguis comunicar amb ells en anglès.
La primera setmana ja vaig fer amics i amigues. Són provinents de Korea, Japó, Bielorússia, Noruega, Egipte, Dinamarca..., i també he fet amics que parlen l'espanyol, tot i que intento parlar amb ells en anglès. Crec que és molt millor per a mi!
L'institut està organitzat d'una manera completament diferent al Montserrat. Aquí les assignatures són: A, B, C, D, E, F, G. I cadascú té en cada lletra una matèria assignada. Per exemple, per a mi la B és Àlgebra, però per una altra persona la B serà fotografia. També les assignatures són molt variades. Tens sis lletres, per tant pots escollir les sis assignatures que vulguis.

El meu horari és:
- English 1
- English 2
- Música
- Algebra
- Educació Física
- Serveis a la comunitat
- Història
Ara que ja porto dues setmanes, puc dir que ja he après moltíssim anglès. Ja puc mantenir conversacions amb les amigues i intervenir a classe, tot i que donar el primer pas és molt difícil.
Aquesta setmana a l'institut es celebra el Homecoming. És la festa més important dels instituts, on cada dia, per cursos, hem d'anar vestits de maneres diferents. A les nits hi ha diverses activitats. Ahir, vaig anar a veure el Really Show, on les animadores fan les seves “piruetes” i per cursos fan balls i competeixen. Aquesta nit hi ha un partit de football americà, el nostre equip juga contra els de Cupertino, d’una ciutat veïna.
I demà, per finalitzar la festa, hi ha el gran ball que tots veiem a les pel·lícules, on el noi li demana per ballar a la noia i estàs obligada a anar amb vestit!, serà divertit.
Aquí he agafat moltes idees per al Montserrat. Per exemple, els matins, a primera hora, els professors engeguen la televisió que hi ha a les classes i veiem els informatius fets pels propis alumnes. Cada matí ens posen al dia dels partits que es jugaran, o novetats que arribin. És impressionant i ho fan realment bé.
Aquí l'institut el comences més tard, pel que fa a l'edat, jo estic en el primer grau, freshman, en canvi en el Montserrat equival al tercer. Així que em toca ser la petita de l'escola!
Ara que ja porto un cert temps, em passa que de cop començo a parlar el català per a mi sola. De vegades em cansa molt estar parlant anglès, ja que no pares de fer un esforç per entendre'l i fer bé les frases, per això, les hores lliures, a la classe, llegeixo sempre en català o bé castellà, i alhora també escolto música. Aquí això d'utilitzar l'Ipod a la classe és molt freqüent. Els professors, mentre nosaltres treballem engeguen el seu ordinador portàtil i llegeixen el correu o altres coses.
Els alumnes són igual que els del Montserrat. N’hi ha de tots els tipus, però aquí els professors s'estalvien la feina de cridar, o demanar atenció. No sé com ho fan, però els alumnes participen molt a classe, i com que no fem classes totals de teoria, ens ho passem molt bé i alhora, jo aprenc molt anglès.
Sé que per aquí esteu en època d'exàmens!, jo també! de moment n’he fet un de matemàtiques, i he tret un 9,2...crec que no està gens malament. Ara bé, la setmana que ve en tinc un d'història, i per aquest pateixo més, perquè s'han d'escriure i entendre bé les preguntes.

Bona sort en els exàmens!

Good Bye Barcelonins!"

Moltes gràcies, Ona! Estem fascinats amb tot el que ens contes. Des d'aquí et donem ànims per continuar endavant!

Fins aviat!

Comentaris

Entrades populars